های وبینار

وبلاگ

1 آشنايي با مهندسي برق و معرفي اين رشته

آشنايي با مهندسي برق و معرفي اين رشته

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر قصد آشنايي با مهندسي برق را داريد. خواندن اين مقاله را به شما توصيه مي كنيم. مهندس برق به طور خاص با برق، الکترومغناطیس  و الکترونیک سروکار دارد. این رشته همچنین شامل توان، سیستم های کنترل، ارتباطات از راه دور و پردازش سیگنال است. یک مهندس برق از فیزیک و ریاضیات برای حل مشکلات و آزمایش تجهیزات استفاده می کند.

آشنايي با مهندسي برق و معرفي اين رشته


اگر قصد آشنايي با مهندسي برق را داريد. خواندن اين مقاله را به شما توصيه مي كنيم. مهندس برق به صورت تخصصي با برق، الکترومغناطیس و الکترونیک سروکار دارد. این رشته همچنین شامل توان، سیستم های کنترل، ارتباطات از راه دور مبتني بر علوم رياضي و فيزيك است. یک مهندس برق از فیزیک و ریاضیات برق ، مغناطیس در كنار الکترونیک برای طراحی و توسعه تجهیزات و سیستم های الکتریکی جدید و همچنين حل مشکلات و آزمایش تجهیزات استفاده می کند. پس توصيه مي شود پيش از آشنايي با رشته برق در رابطه با اين علوم نيز اطلاعات كافي را به دست آوريد. مهندسان برق می توانند روی پروژه های مختلفی از طراحی لوازم خانگی گرفته تا طراحی سیستم های مخابراتی در مقیاس هاي بسيار بزرگ مانند، نیروگاه های برق و سیستم های ارتباطی ماهواره ای کار کنند.

مهندسی برق

مهندس برق چه کار می کند؟


از نظر قدمت مهندسی برق را مي توان به اواخر قرن نوزدهم ميلادي ربط داد و ن را به عنوان یکی از شاخه های جدید مهندسی به حساب آورد. رشته برق با اختراع لوله خلا در سال 1904 ميلادي توسط جان آمبروز فلمینگ متولد شد و تا اواسط قرن بیستم پایه و اساس کلیه لوازم الکترونیک را شكل داد.
برخی از مهمترین پیشگامان مهندسی برق مانند توماس ادیسون (لامپ الکتریکی) ، جورج وستینگهاوس (جریان متناوب) ، نیکولا تسلا (موتور القایی) ، گولیلمو مارکونی (رادیو) و فیلو تی فارنزورث (تلویزیون) هستند. ایده ها و مفاهیم ابتکاری به لطف اين افراد به دستگاه ها و سیستم های عملی تبدیل شدند که راه را برای آنچه امروزه در دسترس داریم و از آن استفاده می کنیم هموار كرده است.

آشنايي با مهندسي برق و مشاغل مربوط به آن


مهندسان برق در پروژه های بسيار مختلف و متنوعي مانند روباتيك ، تلفن همراه، کارت، رادار، سیستم ناوبری ، سیم کشی و روشنایی در ساختمان ها و انواع دیگر سیستم های الکتریکی کار می کنند. اما آشنايي با مهندسي برق بدون تسلط بر روي كامپيوتر ميسر نيست. مهندسان برق برای ایجاد سيستم ها و تنظیم مدارها به سیستم های طراحی (CAD) متکی هستند و از کامپیوترها برای شبیه سازی عملکرد تجهيزات و سیستم های الکتریکی استفاده می کنند.
مهندسان برق در صنایع مختلف کار می کنند و مهارت های مورد نیاز آنها نیز در اين صنايع بسيار با يكديگر متفاوت است. این مهارت ها می تواند از تئوری مدار اولیه تا مهارت های مورد نیاز برای مدیریت پروژه باشد. ابزارها و تجهیزات مورد نیاز یک مهندس برق نیز بسيار متنوع است و می تواند از یک ولت سنج مستقیم تا نرم افزارهاي پیشرفته طراحی و ساخت مدار را شامل شود.

مهندسی برق

به عنوان يك مهندس برق، روي چه اموري بايد مسلط باشيم؟

اگر قصد آشنايي با مهندسي برق را داريد و مي خواهيد در اين رشته ادامه تحصيل دهيد، بايد برنامه اي كلي را در ذهن خود مجسم كرده و با توجه به آن مهارت هاي خود را افزايش دهيد. مهارت هايي مانند:
1. طراحی و اجرای برنامه های تحقیقاتی
2. استفاده از دانش برق و مواد
3. تحقیق و آزمایش روشهای ساخت و مونتاژ و مواد
4. ارزیابی سیستم های الکتریکی، محصولات، اجزا و برنامه های کاربردی
5. تولید محصولات الکتریکی با مطالعه نیازهای مشتری
6. اطمینان از کیفیت محصول با طراحی روشهای آزمایش الکتریکی
7. توسعه فرآیندهای تولید با طراحی و اصلاح تجهیزات
8. آزمایش محصولات نهایی و قابلیت های سیستم
9. تهیه گزارشات محصول با جمع آوری، تجزیه و تحلیل و جمع بندی اطلاعات
10. حفظ پایگاه داده و دیتابیس محصولات با نوشتن برنامه های رایانه ای و وارد کردن داده ها

آشنايي با مهندسي برق و گرايش هاي آن
همانطور كه مي دانيد براي تحصيل در مقاطع بالاتر هر رشته، بايد گرايش مورد پسند خود را انتخاب كنيد. پس بهتر است براي آشنايي با مهندسي برق، گرايش هاي پيشرفته آن را نيز بشناسيم.

مهندس الکترونیک
همانطور كه از نام اين گرايش پيداست، مهندسان الکترونیک سیستم ها و اجزای الکترونیکی موجود در تجهيزات را مورد استفاده، طراحی و آزمایش قرار می دهند تا در زمينه هايي مانند ارتباطات از راه دور مورد استفاده قرار گیرند. تفاوت اصلی اين گرايش با خود مهندسي برق در تخصص است. در حالی که مهندسان برق از کل سیستم های الکتریکی مراقبت می کنند ، مهندسان الکترونیک قطعات کوچکتر مانند کامپیوترهای شخصی، مدارهای الکترونیکی، مقاومت ها، خازن ها، ترانزیستورها و دیودها را کنترل می کنند و از دانش خود در مورد تئوری الکترونیک و خصوصیات مواد استفاده می کنند.

مهندس میکرو الکترونیک
میکروالکترونیک زیرمجموعه ای از الکترونیک است و مربوط به مطالعه و ساخت طرح های الکترونیکی بسیار کوچک و اجزای مدار است که به طور معمول از مواد نیمه هادی و نيمه رسانا مانند دي الكتريك ها ساخته می شوند. بسیاری از اجزای طراحی الکترونیکی معمولی نیز در معادل میکروالکترونیک وجود دارند که می توانند شامل ترانزیستور، خازن، سلف، مقاومت، دیود، مقره و هادی باشد. مهندسان میکروالکترونیک از تجهیزات ویژه و تکنیک های سیم کشی منحصر به فرد مانند اتصال سیم هاي بسيار کوچک استفاده مي كنند. آنها اين كار را با استفاده از قطعاتي مانند، لیدها و پدها انجام مي دهند. با بهبود تکنیک ها ، مقیاس اجزای میکروالکترونیک همچنان در حال کاهش است ، بنابراین ، تأثیر خواص مدار مانند اتصالات ممکن است مورد توجه بیشتری قرار گیرد. هدف مهندس میکروالکترونیک یافتن راههایی برای به حداقل رساندن اثرات "هرز" است، که دستگاههای کوچکتر، سریعتر و ارزانتری را به عنوان محصول نهايي تحویل می دهد.

 

مهندسی برق

مهندس برق قدرت


شايد اين مورد يكي از محبوب ترين گرايش هاي مهندسي برق باشد. لذا براي آشنايي با مهندسي برق به هیچ وجه نمی توان از اين گرايش صرف نظر كرد. مهندسي برق و قدرت یک زیر شاخه مهندسی برق مي باشد که شامل تولید، انتقال، توزیع و استفاده از نیروی الکتریکی، همراه با تجهیزات الکتریکی مرتبط با این سیستم ها (مانند ترانسفورماتورها، ژنراتورها و موتورها) است. اگرچه بیشتر تمرکز یک مهندس برق و قدرت در مورد مسائلی مانند تبدیلات موجود بین برق AC و DC و تکامل سیستمهای قدرت خاص است، اما بخش دیگری از تمرکز آن مربوط به تجهيزاتي است که با برق سه فاز AC كار مي كنند، به طور كلي مهندسان برق و قدرت بیشتر مبانی نظری خود را از مهندسی برق دريافت مي كنند و به كمك رياضيات سنگين آنها را تعميم مي دهند.

مهندسی برق

مهندس مخابرات


مهندسی مخابرات رشته ای با محوریت مهندسی برق و کامپیوتر است که سعی در کمک و بهبود سیستم های مخابراتی دارد. کار یک مهندس مخابرات انجام طراحی اولیه مدار، ارائه خدمات انتقال داده با سرعت بالا و نظارت بر نصب تجهیزات مخابراتی (مانند سیستم های سوئیچینگ الکترونیکی، کابل کشی فیبر نوری، شبکه های IP و سیستم های انتقال ريز موج ها) خواهد بود. آنها از مجموعه تجهیزات و رسانه های حمل و نقل برای طراحی زیرساخت های شبکه (مانند کابل های کواکسیال و الیاف نوری) و ارائه راه حل هایی برای حالت های بی سیم ارتباطی و انتقال اطلاعات، مانند خدمات تلفن بی سیم، رادیو و ماهواره استفاده می کنند.

پس از آشنايي با مهندسي برق در خواهيم يافت كه، اين رشته در حال حاضر از بازار كار خوبي برخوردار بوده و در زمينه هاي بسيار زيادي كاربرد دارد. اما در اين رشته تجربه، سواد و مهارت حرف اول را مي زنند. در نتيجه براي تبديل شدن به يك فرد متخصص مسير سختي را در پيش خواهيد داشت.

لينك ترجمه:
https://www.careerexplorer.com/careers/electrical-engineer

/https://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_engineering

https://www.livescience.com/47571-electrical-engineering.html

لينك منبع:
https://hiwebinar.ir/

 

 

 

سلام، به های وبینار خوش آمدید، چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟

Close and go back to page

تماس با ما

شعبه مرکزی: تهران، مجیدیه شمالی، خیابان شهید مولوی، خیابان ملکنده، پلاک ۲۱

شعبه پارک علم و فناوری تربیت مدرس: تهران، انقلاب، خیابان کارگر شمالی،‌ خیابان گردآفرید، تقاطع بلوار هیئت، پلاک ۱۵، واحد ۵۰۱

شعبه شمال شرق: تهران، خیابان پاسداران، خیابان دولت، خیابان اخلاقی، خیابان مطلبی نژاد، کوچه خیام، پلاک ۱، واحد یک  

۰۲۱-۷۸۱۴۶

info@tehranlms.ir 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت مهندسی فرسا می باشد, © 2020
ایجاد شده توسط گروه تهران ال ام اس

جستجو